Amenajarea biroului - cum sa te bucuri de o productivitate mare la locul de munca-min

Amenajarea unui birou, fie acasa sau intr-o cladire, este un proces destul de complex, care trebuie gandit pana la ultimele detalii. Acesta trebuie sa fie un spatiu eficient si confortabill, devenind o incapere foarte importanta, mai ales pentru oamenii care lucreaza remote. Odata cu evolutia tehnologiei si adaptarea la munca de la distanta, multe persoane isi desfasoara activitatea dupa acest sistem, astfel incat, amenajarea unui spatiu de lucru optim a devenit esentiala, intrucat acest lucru asigura, in primul rand, productivitatea crescuta si o buna eficienta pe tot parcursul zilei.

Un birou de lucru bine organizat si adaptat nevoilor personale iti permite sa te concentrezi mai eficient asupra sarcinilor pe care le ai de facut, te ajuta sa mentii o pozitie corecta a corpului pe tot parcursul orelor si te ajuta sa nu te lasi distras in niciun fel, de celelalte persoane. In plus, un astfel de mediu ofera si o separare clara intre viata personala si cea profesionala, ajutandu-te sa mentii un echilibru sanatos intre cele doua, in cazul in care vorbim despre amenajarea sa acasa. In caz contrar, daca vorbim de amenajarea biroului de director, toate regulile raman valabile, iar un spatiu cat mai bine pus la punct, te va ajuta sa atingi performante ridicate si sa te bucuri de o experienta de lucru placuta.

In continuare, in acest articol, iti vom dezvalui pasii pe care trebuie sa-i respecti, pentru a obtine biroul perfect, de la parchetul pentru care trebuie sa optezi, pana la mobilierul ideal.

1. Amenajarea biroului – care sunt pasii pentru amenajarea unui birou

Inainte de a te apuca de amenajarile birourilor office, trebuie sa-ti faci un plan bine structurat, nu doar in minte, ci conturat chiar pe hartie, astfel incat sa nu-ti scape nimic din vedere. Si, pentru a ne asigura ca nu vei da gres, am facut si noi o lista cu etapele pe care trebuie sa le bifezi, inainte de a incepe amenajarea propriu-zisa.

In primul rand, este important sa identifici tot spatiul de care dispui. Daca biroul urmeaza sa fie amenajat acasa, dupa cum vorbeam mai sus, alege o zona in casa ta care sa fie destinata exclusiv activitatilor de lucru. Poti opta chiar pentru o camera separata sau pentru un colt dedicat intr-o camera. Daca este insa vorba despre amenajarea biroului office intr-o cladire, tot trebuie sa masori foarte bine spatiul disponibil, pentru a vedea exact cat de mare trebuie sa fie mobilierul, dar si de cat parchet ai nevoie.

Apoi, este important sa investesti intr-un mobilier de calitate, care sa ofere suport pe parcursul muncii si sa te ajute sa ai mereu o pozitie corecta a corpului, cat stai asezat pe scaun. Asigura-te, de asemenea, ca dimensiunile biroului sunt potrivite pentru nevoile tale si ca exista spatiu suficient pentru depozitare, cum ar fi sertare sau rafturi. Aceste lucruri sunt primordiale, fie ca vorbim despre amenajarea biroului la firma sau acasa.

Mai mult, organizeaza-ti perfect spatiul de lucru, pentru a fi cat mai productiv si pentru a avea rezultate. Asigura-te ca ai acces usor la articolele pe care le utilizezi cel mai frecvent, cum ar fi stilouri, creioane, calculator sau hartie de scris. S-a dovedit, de-a lungul timpului, faptul că daca muncesti intr-un loc bine organizat, curat si ordonat, iti va creste capacitatea de concentrare si cheful de munca.

De asemenea, alege sa plasezi biroul sau birourile acolo unde exista o sursa de lumina naturala, acest lucru fiind esential. In plus, asigura-te ca ai si suficiente surse de iluminat artificial la indemana, precum ar fi o lampa de birou sau o lumina de tavan ajustabila. In acest fel, poti preveni oboseala si iti asiguri o buna functionalitate mereu, indiferent daca este zi sau noapte.

Un alt pas important este sa-ti creezi un mediu cat mai placut, care sa te stimuleze in fiecare zi. Adauga elemente de decor care iti plac si te motiveaza, cum ar fi plante, tablouri sau fotografii, cu diverse citate motivationale. De asemenea, nu uita sa adaugi si o nota personala, prin adaugarea unor elemente care te reprezinta, precum ar fi fotografiile de familie.

Nu in ultimul rand, nu uita sa te asiguri ca in locul unde urmeaza sa fie amenajat biroul sau birourile se poate stabili permanent o conexiune stabila la internet. Nu cred ca vrei sa pierzi semnalul chiar cand esti in mijlocul unei intalniri. 

Asadar, amenajarea unui birou necesita o planificare riguroasa in prealabil, astfel incat sa fii sigur ca tii cont de toate lucrurile discutate anterior. Acestea nu sunt singurele detalii care te vor interesa, fireste, iar in continuare vom dezvolta si mai mult acest subiect.

2. Amenajarea biroului de director – ce parchet este indicat sa alegi pentru birouri

Cand vine vorba de alegerea parchetului pentru birou, exista cateva optiuni excelente pentru care poti opta oricand, pentru a te bucura de cea mai buna experienta. 

Asadar, cand vorbim de idei de amenajare a biroului de serviciu, vorbim, implicit, de parchetul triplu stratificat, care este format din trei straturi de lemn, dispuse intr-un mod specific. Stratul superior este, de regula, fabricat dintr-un lemn mai dur si rezistent la uzura, stratul de mijloc este, de obicei, facut din lemn mai moale sau din lemn stratificat, care ofera stabilitate si rezistenta la umiditate, iar stratul inferior, ultimul, este conceput pentru a oferi echilibrul necesar, contracarand eventualele tensiuni ale lemnului. Parchetul triplustratificat este recunoscut pentru calitatea sa, fiind mai putin predispus la dilatare si uzura, in comparatie cu alte tipuri. 

Parchetul dublu stratificat este si el o optiune excelenta de luat in calcul. Similar parchetului triplu stratificat, acesta are insa doar doua straturi de lemn. Stratul superior, numit strat de uzura, este realizat din lemn dur si rezistent, iar cel inferior este facut dintr-un material mai moale, care ofera stabilitate si rezistenta la umiditate. Parchetul dublu stratificat este o optiune mai economica decat parchetul triplu stratificat, dar ofera, in continuare, o calitate superioara. 

De asemenea, parchetul din lemn masiv poate fi si el o optiune minunata. Este realizat integral din lemn natural si este considerat a fi optiunea clasica, dar, in acelasi timp, inspirand si lux. Este prelucrat dintr-o singura bucata de lemn dur, cum ar fi stejarul, si ofera un aspect autentic si o calitate superioara, iar durabilitatea sa este de-a dreptul remarcabila. Cu toate acestea, acesta poate necesita o grija mai mare si intretinere mai amanuntita, decat cele de mai de sus.

Asadar, in procesul de amenajari interioare de birouri, alegerea parchetului potrivit este un pas esential si se numara printre primele alegeri pe care trebuie sa le faci. Totul depinde de preferintele tale personale, de bugetul disponibil, dar si de nevoile pe care le ai. Inainte de a face insa o alegere, ia in considerare aspectele discutate mai sus, precum ar fi durabilitatea, rezistenta la uzura, stabilitatea si usurinta de intretinere, factori extrem de esentiali. 

Cu toate acestea, indiferent de optiunea pentru care vei opta, dintre cele trei, noi iti garantam ca te vei bucura de niste rezultate calitative, care se vor mentine impecabile ani de zile de-acum incolo. Gandeste intotdeauna pe termen lung si nu te lasa influentat de serviciile mai ieftine, care nu sunt mereu si cele mai bune.

3. Amenajari de birouri office – cum poti amenaja un birou cat mai practic si bine organizat

Amenajarea biroului de serviciu practic si bine organizat este esentiala, dupa cum spuneam si anterior, pentru productivitatea si confortul la locul de munca. Un spatiu constant curat poate imbunatati eficienta, reduce stresul si faciliteaza desfasurarea sarcinilor zilnice sau, cel putin, asa spun specialistii. Asadar, noi iti vom oferi cateva sfaturi prin care sa ai constant curatenie la spatiul de lucru. 

Vom repeta aceasta idee, intrucat nu trebuie nicidecum sa uiti de ea. Asadar, inainte de a incepe amenajarea biroului, e important sa analizezi dimensiunile spatiului pe care-l ai la dispozitie pentru toate lucrurile pe care vrei sa le integrezi acolo. Fa-ti o schita pe hartie si decide-te, mai intai, cum vrei sa iti organizezi mobilierul si echipamentele de care ai nevoie. 

Asigura-te, de asemenea, ca biroul are suficient spatiu pentru a-ti desfasura activitatile zilnice si pentru a organiza toate echipamentele necesare. In cazul in care nu iti incape in incapere ceva prea mare, atunci opteaza pentru un birou mic, dar eficient, care sa includa multe sertare, care te vor ajuta enorm in procesul de organizare.

Daca insa sertarele nu sunt suficiente, adauga un dulap in plus sau rafturi pe care sa le pui pe perete, astfel incat te folosesti cat mai mult de spatiul pe care-l ai la dispozitie. Poti opta si pentru cutii, pe care sa le etichetezi corespunzator, iar in acest fel, poti fi sigur ca vei gasi tot de ce vei avea nevoie imediat, fara sa pierzi prea mult timp in teancul interminabil de hartii.

Mai mult, daca biroul tau este plin de cabluri incurcate, acest lucru poate crea o atmosfera dezordonata, dar si stresanta pentru tine, care te poate distrage adesea de la obiectivul esential. Opteaza, asadar, pentru organizatoare destinate acestor cabluri, cu ajutorul carora o sa reusesti sa le mentii mereu ordonate, fara prea mult chin, fie ca vorbim despre amenajarea unui birou modern sau clasic.

Mai adauga si diferite obiecte care te pot ajuta in foarte multe situatii, cum ar fi organizatoare de birou, tavite pentru lucrurile marunte, organizatoare pentru documente sau suporturi pentru pixuri si creioane. Asigura-te ca obiectele de care ai nevoie frecvent sunt la indemana, iar cele mai putin utilizate sunt depozitate intr-un loc accesibil, dar care nu iti ocupa spatiul de lucru principal.

Nu in ultimul rand, evita supraincarcarea spatiului cu prea multe obiecte decorative. Ele sunt esentiale, intr-adevar, insa poti opta pentru cateva elemente minimaliste si inspirationale, cum ar fi o planta de birou, o fotografie.

Cu acestea sfaturi importante, amenajarea biroului trebuie sa devina mult mai simpla, mai ales daca pleci cu un plan bine gandit si pus la punct la drum.

4. Idei amenajare birou de lucru modern – sfaturi si recomandari utile pentru amenajarea unui birou la serviciu

Amenajarea unui birou este un proces mai dificil, pentru ca uneori poti scapa din vedere o parte dintre lucurile pe care noi le-am discutat anterior. Totusi, cu sfaturile de mai sus, esti pregatit sa te ocupi de partea cea mai frumoasa a acestui proces: aranjarea lucrurilor si, deci, amenajarea propriu-zisa.

Primul element de care trebuie sa te ocupi cat mai bine si caruia trebuie sa-i acorzi o atentie deosebita este, fireste, biroul, dar si scaunul de pe care vei lucra. Acesta din urma trebuie sa fie unul la o calitate superioara, care sa-ti sustina corect coloana vertebrala si sa-ti ofere confort pe durata zilei de lucru. Ajusteaza inaltimea scaunului astfel incat picioarele sa atinga podeaua si sa ai o pozitie corecta a spatelui. De asemenea, asigura-te ca monitorul este la inaltimea ochilor.

Un iluminat adecvat este esential in amenajarea unui birou de lucru. Amplifica lumina naturala prin amplasarea biroului in apropierea ferestrelor si opteaza si pentru niste jaluzele, care-ti vor fi de folos in momentul in care razele soarelui sunt prea intense. Adauga si un iluminat artificial, bineinteles, cum ar fi lampi de masa sau de tavan, pentru a fi sigur ca poti lucra si dupa ce apune soarele.

Dupa cum mai spuneam, mai opteaza si pentru un dulap inalt, daca spatiul iti permite, care va fi extrem de folositor in organizarea diferitelor lucruri, care oricum apar pe parcurs. Pe peretele care a ramas cel mai gol, pune 3-4 rafturi, pe care sa depozitezi nu doar materiale, ci si mai multe plante, un tablou sau diferite obiecte de decor care-ti plac. Adauga, totodata, si alte plante de interior pentru a aduce cat mai multa viata in birou si pentru a imbunatati calitatea aerului, de ce nu. 

In concluzie, amenajarea unui birou trebuie sa fie un proces atent planificat, care sa te ajute sa obtii cele mai bune performante, pe durata orelor de munca. Cu aceste idei de decorare a biroului pe care ti le-am oferit nu ar trebui sa dai gres.

Sursa foto: pexels.com

Lasă un răspuns